czwartek, 17 listopada 2011

8.

Pancakes z granatem z jogurtem naturalnym i miodem


Przepis na jedną śniadaniową porcję:
  • 50g mąki (ulubionej)
  • ok. 100 g kefiru
  • pół dużego granatu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki miodu (lub inna substancja słodząca)
  • ulubiony dodatek do polania (u mnie jogurt naturalny i miód)

Mąkę przesiać i połączyć z pozostałymi suchymi składnikami (można to zrobić wieczorem). Dodać mokre składniki. Dobrze wymieszać i odstawić masę na kilku minut. W ty czasie rozgrzać patelnię. Przed nałożeniem ciasta na patelnię, dodać do niego połowę rozdrobnionego granatu (uważać żeby się nie pobrudzić, owoc bardzo pryska) i ponownie wymieszać. Nakładać na patelnię (jeden pancake to ok. jedna łyżka). Smażyć na małym ogniu, aby nic się nie przypaliło. Podawać na ciepło z ulubionymi dodatkami.

5 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś takie z granatem i muszę powiedzieć, że smakują świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Kusisz tymi pankejkami, chyba zaraz zrobię sobie jakieś na śniadanie.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajj! Robiłam je w wakacje. Boskie są ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też dziś granat :). Pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)